Japon otomotiv ve teknoloji devi Honda, son hız bir şekilde elektrikli otomobil yatırımlarını sürdürüyor. Şirket bu sefer de yeni bir elektrikli otomobil bataryası fabrikası için LG Chem ile ortaklık kurdu.
 

Honda, bundan 2 ay önce Çin’de yarım milyar dolarlık bir elektrikli araba üretim fabrikası yatırımı yapmıştı. Yeni gelen haberlere bakılırsa Japon teknoloji ve otomotiv devi, elektrikli otomobil yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.

Honda, LG Chemical olarak da bilinen kimya şirketi LG'nin markası olan LG Chem ile birlikte bir ortaklık kurdu ve elektrikli otomobil bataryası fabrikası kurmak istiyor. Bu iş belirlenen bütçe ise birçoğumuzun rüyasında bile göremeyeceği bir miktar.

Honda ve LG Chem, 4,4 milyar dolarlık bir yatırım yapıyorlar

Honda, elektrikli otomobillerin geleceğimiz için öneminin farkına diğer şirketlerden biraz daha geç varmış olsa da son zamanlarda bu alanda yaptığı yatırımlarla kendinden söz ettirmeyi başarıyor. Honda, genellikle müşterilerine kreatif bilimsel yöntemlerle oluşturulmuş hizmetler sunan LG Chem ile iş birliği yaparak bir elektrikli araç bataryası fabrikası kurmaya karar verdi.

Bu spesifik fabrika için harcanacak bütçe ise dudak uçuklatacak türden: Tam 4,4 milyar dolar. Şu anki TL kuru ile yaklaşık 80.023.240.000 TL (Seksen milyar 23 milyon 240 bin) ediyor. Kurulacak olan fabrikanın inşaatına 2023’te başlanacak ve 2025’in sonuna kadar lityum-iyon batarya üretecek şekilde tamamlanacak. Honda, 2030’un sonuna kadar 30 farklı türde hibrit, elektrikli ve yakıtlı batarya üretmeyi hedefliyor.

 

 


Resim
Resim




























Yeni bataryası sayesinde Geely’nin ürettiği Zeekr 001, tek şarjla 1.000 kilometre menzili aşacak. 2023 ikinci çeyreğinde satışta.

Geely’nin elektrikli araç girişimi Zeekr, yeni batarya teknolojisi sayesinde 1.000 kilometre menzili aşacak bir otomobil piyasaya sürecek. Bugün Çinli lityum iyon pil devi CATL ile birlikte yapılan açıklamada, modülsüz CTP (Cell-to-Pack) bataryaya sahip Zeekr 001‘in tek şarjla 1.000 kilometreden fazla yol katedeceği doğrulandı.

Zeekr’ın da kullandığı Qilin kod adlı yeni nesil batarya çözümü, paket seviyesinde enerji yoğunluğunu 255 Wh/kg seviyesine çıkarıyor ve hem daha hafif hem de daha küçük bataryalarla daha uzun menzil elde edilebilmesini sağlıyor. Yeni paket tasarımıyla ısıtma/soğutma yüzey alanını da dört katına çıkaran pil devi, batarya içerisinde oluşan ısıyı çok daha hızlı şekilde uzaklaştırıyor ve soğuk havalarda bataryayı beş dakikada ideal sıcaklığa çıkarıyor. CATL’e göre bu bataryayı kullanan araçlar, %80 şarja 10 dakikada ulaşabilecek.



Alt Kategoriler

Yorumlarınız Facebook Sayfamızda Yayınlanmaktadır facebook.com/pamsolarenerji